Admitere 2025
Relații internaționale și studii europene
în limba română
invătămant la distanţă - program acreditat
Înscrierea la Facultatea de Studii Europene se realizează excusiv on-line, prin intermediul platformei admiterii:


Pentru sesiune din iulie 2025 sunt disponibile 100 de locuri la specializarea Relații internaționale și studii europene ID
Calendar admitere 2025
Iulie 2025
10 – 17 iulie 2025 | Înscrierea candidaţilor. În data de 17 iulie 2025, înscrierile se pot face doar până la ora 14.00. | |
18 iulie 2025 | Afişarea listei cu candidații înscriși, ordonați crescător după numărul de legitimație de concurs. Lista cuprinde numărul legitimației de concurs, specializarea, opțiunile candidatului (buget, taxă, învățământ la distanță), calificativul admis/respins aferent scrisorii motivaționale, media de admitere, media de departajare. | |
18-19 iulie 2025 | -Semnalarea de către candidați a erorilor și omisiunilor (note greșite, medii calculate greșit, date personale incorecte). Eventualele erori ori omisiuni pot fi corectate din oficiu și de către echipa de admitere. -Contestarea calificativului aferent conținutului scrisorii motivaționale. Rezultatul interviului (proba orală) nu poate fi însă contestat. -Semnalarea erorilor și contestarea calificativului aferent conținutului scrisorii motivaționale pot fi făcute până în data de 19 iulie 2025, ora 10. Sesizările pentru semnalarea erorilor și contestaţiile se depun on-line (E-mail: admitere.euro@ubbcluj.ro). | |
19 iulie 2025 | -Corectarea erorilor și omisiunilor în lista cu candidații înscriși. -Soluționarea contestațiilor privind calificativul aferent conținutului scrisorii motivaționale. -Afișarea listelor inițiale. | |
19-24 iulie 2025 | Confirmarea locurilor. În data de 24 iulie 2025, confirmările se pot face doar până la ora 14.00. | |
24 iulie 2025 | Redistribuire locuri neocupate | |
24-28 iulie 2025 | Confirmarea locurilor după redistribuire. În data de 28 iulie, confirmările se pot face doar până la ora 16.00. | |
29 iulie 2025 |
|
Septembrie 2025
5-8 septembrie 2025 | Înscrierea candidaţilor. În data de 8 septembrie, înscrierile se pot face doar până la ora 16.00. |
9 septembrie 2025 | Afişarea listei cu candidații înscriși, ordonați crescător după numărul de legitimație de concurs. Lista cuprinde numărul legitimației de concurs, specializarea, opțiunile candidatului (buget, taxă, învățământ la distanță), calificativul admis/respins aferent scrisorii motivaționale, media de admitere, media de departajare. |
9-10 septembrie 2025 | -Semnalarea de către candidați a erorilor și omisiunilor (note greșite, medii calculate greșit, date personale incorecte). Eventualele erori ori omisiuni pot fi corectate din oficiu și de către echipa de admitere. -Contestarea calificativului aferent conținutului scrisorii motivaționale. Rezultatul interviului (proba orală) nu poate fi însă contestat. -Semnalarea erorilor și contestarea calificativului aferent conținutului scrisorii motivaționale pot fi făcute până în data de 10 septembrie 2025, ora 10. Sesizările pentru semnalarea erorilor și contestaţiile se depun on-line (E-mail: admitere.euro@ubbcluj.ro) |
10 septembrie 2025 | Soluţionarea contestaţiilor şi afişarea rezultatelor după corectarea erorilor și omisiunilor. Afișarea listelor inițiale. |
10-12 septembrie 2025 | Confirmarea locurilor. În data de 12 septembrie 2025, confirmările se pot face doar până la ora 16.00. |
12 septembrie 2025 | Redistribuire locuri neocupate |
12-13 septembrie 2025 | Confirmarea locurilor după redistribuire. Confirmările după redistribuire se pot face în data de 13 septembrie 2025, doar până la ora 16.00. |
15 septembrie 2025 | Afişarea rezultatelor finale |

Procedură de înscriere
admitere licență 2025
Înscrierea la Facultatea de Studii Europene se realizează on-line, prin intermediul platformei admiterii: admitere.ubbcluj.ro
Dosarul cu documente va fi prezentat în format fizic până la data de 22 august în cazul studenților declarați admiși în sesiunea iulie 2025, respectiv 22 septembrie în cazul studenților declarați admiși în sesiunea septembrie 2025.
Ulterior confirmării locului, candidatul depune la secretariatul facultății un dosar cu următoarele acte:
- diploma de bacalaureat și foaia matricolă de liceu, ambele în original; În cazul candidaților admiși pe locurile bugetate, diploma de bacalaureat și foaia matricolă vor fi păstrate, în original, de către facultate, pe toată durata în care aceștia beneficiază de un loc bugetat. În cazul studenților în regim cu taxă, diploma de bacalaureat și foaia matricolă, în original, se pot restitui după ce au fost prezentate la facultate în format fizic, urmând ca la dosar să rămână o copie a acestor documente, certificată cu originalul de către persoanele desemnate de către conducerea FSE;
- Pentru studenții în regim cu taxă, diploma de bacalaureat și foaia matricolă pot fi depuse și în copii legalizate, situație în care nu este necesară prezentarea originalului acestor documente.
- atestatul/adeverința CNRED de echivalare a diplomei de bacalaureat;
- certificatul de naștere în copie certificată „conform cu originalul” în baza documentului original prezentat de student sau copie legalizată;
- certificat de căsătorie sau alte documente care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul) în copie certificată „conform cu originalul” în baza documentului original prezentat de student sau copie legalizată;
- adeverință medicală tip (în original);
- două fotografii tip 3 cm/4 cm;
- contractul de studii universitare;
- diploma care atestă obținerea, în perioada studiilor liceale, de distincții (premiile I, II, III, mențiune) la olimpiadele școlare naționale și internaționale, concursurile naționale sau internaționale, recunoscute de ministerul de resort sau medalia de aur la olimpiadele/concursurile școlare naționale (doar în cazul candidaților care au aplicat ca olimpici);
- adeverință din care să rezulte: calitatea de student/licențiat; anii universitari în care candidatul a beneficiat de finanțare de la buget/taxă (pentru candidatul care urmează/a urmat o a doua specializare de licență); dacă este cazul, mențiunea că originalul diplomei de bacalaureat se află la prima facultate;
- carte de identitate sau pașaport, dacă este cazul;
- recomandare eliberată de către o organizație legală a rromilor (semnată), care atestă apartenența candidaților la această etnie (pentru candidații declarați admiși pe locurile speciale alocate în acest sens);
- documente justificative pentru candidații care optează pentru locurile alocate persoanelor care provin din sistemul de protecție socială : adeverințe emise de DGASPC, hotărâri judecătorești;
Înscrierea candidaților la concursul de admitere se organizează de către Comisia de admitere a facultății. Procedura de înscriere presupune parcurgerea următorilor pași:
- înscrierea online a candidatului și încărcarea documentelor din dosarul de înscriere, pe platforma de admitere UBB;
- preluarea dosarului, descărcarea și verificarea documentelor de către echipa de admitere a FSE. DOSARELE INCOMPLETE NU VOR FI PROCESATE;
- evaluarea scrisorilor de motivație și informarea candidaților la specializările în limba română cu privire la rezultatul acestora;
- susținerea scrisorilor de motivație de către candidații la specializările în limbi străine (interviu). Echipa de admitere le va comunica acestora, pe mail, link-ul aferent interviului privind susținerea scrisorii de motivație. În mail se va preciza ora la care se va derula interviul. Rezultatul evaluării scrisorii de motivație se va comunica pe loc;
- procesarea înscrierii candidatului în baza de admitere a FSE;
- comunicarea în format electronic a specializării la care candidatul a fost înscris și numărul legitimației de concurs cu care acesta se poate identifica pe lista cu rezultatele admiterii.
Candidații sunt exclusiv responsabili de încărcarea pe platformă/transmiterea corectă a tuturor documentelor din dosarul de admitere.
Ghidul privind procedura de înscriere poate fi consultat AICI.
Ghidul privind procedura de înscriere va fi postat in perioada următoare pe adresa: admitere.ubbcluj.ro

DETALII ADMITERE
ATENTIE! DUPĂ CE AȚI URMAT PROCEDURA DE ÎNSCRIERE ȘI SUNTEȚI DECLARAT ADMIS TREBUIE SĂ CONFIRMAȚI LOCUL OBȚINUT!
Criterii de admitere sunt:
- Scrisoare de motivaţie. Rezultatul se comunică pe loc (admis/respins)
- Media aritmetică cu patru zecimale a oricăror două probe scrise de la examenul de bacalaureat, la alegerea candidatului (100 %)
Scrisoarea de motivatie se va depune la înscriere și se va evalua de către o comisie desemnată de conducerea Facultății de Studii Europene.
Criterii de departajare în caz de medii egale:
- Criteriul A: media generală a examenului de Bacalaureat
- Criteriul B: nota examenului scris la disciplina “Limba și literatura română” din cadrul examenului de Bacalaureat
Taxa de admitere este formată din taxa de înscriere (150 ron) şi taxa de procesare (50 ron).
- *Precizare Taxă de Procesare: Candidații care doresc să se înscrie la mai multe specializări / linie de studiu din cadrul facultății: Relații Internaționale și Studii Europene (română, engleză, germană), Management, Diplomație în Afaceri, Administrație Europeană, se vor înscrie separat la fiecare din ele, plătind taxele de procesare corespunzatoare pentru fiecare specializare (de 50 RON) și taxa de înscriere (de 150 RON) o singura dată.
- Plata taxelor se face:
- 1. online pe platforma admiterii, din contul tău (opţiunea Plătește). După efectuarea plății se va afișa mesajul Plata online finalizată cu succes!
- 2. prin ordin de plata sau mandat postal, în contul IBAN RO35TREZ21620F330500XXXX al Universitatii Babes-Bolyai deschis la Trezoreria Cluj, cod fiscal 4305849, cu mentiunea pentru Universitatea Babes-Bolyai, Admitere licenţă – Facultatea de Studii Europene.
- Angajaţii şi copiii angajaţilor Universităţii Babeş-Bolyai, ai Bibliotecii Centrale Universitare, Grădinii Botanice şi a restaurantelor şi cafeteriilor Universităţii, precum şi copiii personalului didactic și didactic auxiliar în activitate sau pensionari din instituțiile de învățământ universitar și preuniversitar, sunt scutiţi de la plata taxei de înscriere.Pentru aspectele organizatorice şi de comunicare, inclusiv pentru eventuala preînscriere, se percepe taxa de procesare, taxă care nu este supusă scutirilor, degrevărilor şi nu este returnabilă.
- Fac excepție candidații orfani de ambii părinți și tinerii proveniți din centrele de plasament care sunt scutiți de la plata taxei de admitere (formată din: taxa de înscriere și taxa de procesare).
Taxa de admitere nu este returnabilă.
Taxa de şcolarizare la nivel licenţă, pentru anul universitar 2025-2026 este de 3.300 RON.
Confirmarea ocupării locului. Redistribuirea
Confirmarea locului se face prin semnarea contractului de studiu de către candidat şi încărcarea acestuia pe platforma admiterii sau transmiterea lui electronică printr-o modalitate comunicată de Facultate, în perioada de confirmări menționată de calendarul admiterii.
Netransmiterea/nedepunerea pe platformă a documentelor solicitate şi nedepunerea documentelor originale în format fizic la termenele stabilite, duc la pierderea locului dobândit prin concurs.
Studenții care doresc să confirme locul la taxă trebuie să achite la momentul confirmării prima rată din taxa de școlarizare (825 lei). În cazul glisării pe loc bugetat, taxa se restituie. Pentru facilități la plata taxelor de școlarizare apasă aici.
Perioada de confirmare
Sesiune Iulie 2025
- 19 iulie – 24 iulie 2025, confirmarea locului de către candidații admiși pe locurile bugetate sau cei admiși la taxă care doresc să fie luați în calcul la redistribuirea locurilor din data de 24 iulie 2025. Candidații admiși la taxă care își confirmă locul până în 24 iulie 2025, trebuie să bifeze și cererea de redistribuire, dacă doresc să fie redistribuiți la buget.
- În același interval de timp, candidații aflați în așteptare trebuie să bifeze cererea de redistribuire. In caz contrar, ei vor fi eliminați din concurs.
- 19 iulie – 28 iulie 2025, confirmarea locului pentru candidații admiși pe locurile cu taxă.
Sesiunea Septembrie 2025
- 10 septembrie – 12 septembrie 2025, confirmarea locului de către candidații admiși pe locurile bugetate sau cei admiși la taxă care doresc să fie luați în calcul la redistribuirea locurilor din data de 12 septembrie 2025. Candidații admiși la taxă care își confirmă locul până în 12 septembrie 2025, trebuie să bifeze și cererea de redistribuire, dacă doresc să fie redistribuiți la buget.
- În același interval de timp, candidații aflați în așteptare trebuie să bifeze cererea de redistribuire. In caz contrar, ei vor fi eliminați din concurs.
- 10 septembrie – 13 septembrie 2025, pentru candidații admiși pe locurile cu taxă.
Admiterea la Universitatea Babeş-Bolyai se organizează în conformitate cu regulamentul unitar de admitere aprobat de Senatul universităţii. Regulamentul unitar are o anexă variabilă la nivelului fiecărei facultăţi, care cuprinde reglementarea specifică a facultăţii.
Regulament UBB admitere 2025
Descarcă regulamentul de admitere UBB 2025